Det är frågan

Jag sitter och kikar på drycker på systembolagets hemsida kl 7 på morgonen.
Jag ska köpa med mig lite till stugan hade jag tänkt.
Hittade ett amerikanskt alkoholfritt rödvin som heter "Sutter Home Fre"  (1930) som ska smaka jordgubbar, vanilj och blåbär! Det lät ju himla gött, kanske får ut nått bra med detta nykterhetslöfte samt ett tyskt-alkoholfri öl (1922) som ska smaka bröd he he.

Jag insåg att jag hade velat bo på landet. Har ni sett reklamen för "Leila på landet" ? Hon bakar och donar på landet. Plockar potatis och gör pajer med nyplockade hallon. Tänk vad mysigt det hade varit. Jag ser mig själv i gummistövlar i ett stort falu-rött trähus ute på landet. Det är sommar, Alfons springer fritt ute. Det är en liten sjö brevid huset som jag lagt nät i. Fredrik kommer gående från skogen med en hink fylld med blåbär. Han har minsann varit uppe i ottan och hämtat blåbär inne i skogen för ikväll ska han göra blåbärs sylt.

Jag går ut till ladan och mjölkar kossorna, matar grisarna, myser med lilla grisenknooen. Sedan går jag över till hönsen och hämtar ägg. Alfons får stanna utanför. Han står nyfiket och tittar på alla höns.
Vår andra lilla valp kommer springades alldeles nyvaken. Alfons börjar springa i cirklar kring valpen sedan försvinner dom ned till sjön.

Efter jag är klar med att mata alla djur går jag in, Fredrik har kokat kaffe i kaffepannan. Han är nu ute på altan och vattnar våra blommor som vi planterat. "God morgon" säger jag.
"God morgon" svarar han och räcker mig en kanelbulle och ler.
Efter jag fikat går jag ut igen och tar in tvätten som jag hängt på tork. Det doftar sköljmedel från lakanen.


Istället kommer jag bo i en storstad, i en lägenhet. Jobba som säljare, konsult eller psykolog, eventuellt socionom. Stressa till mig magsår, vara ute och ränna alldeles för länge, träffa en massa intressanta människor, resa till olika städer, gå på SPA behandlingar en gång i månaden, dricka kaffe ur plastmugg, bygga upp en hjärntumör av allt mobil pratande, Jojo-banta.Bättra på botoxen i ansiktet minst 3 ggr per år. Gå igenom livet genom att hålla på att förverkliga mig själv tills jag stupar med ett stort leende på läpparna!

Vad tror du?! 1:an eller 2:an?

Kommentarer
Postat av: Fredrik

kommer jag med blåbär från potatislandet? Så tror vi ska flyta til aapua? Njaa jag vet inte:s ha stuga här är väl överkomligt men bo vet jag inte. Men det lät himmelskt mysigt:)

2009-04-15 @ 09:42:05
Postat av: martina

hahaha underbart det låter ;)

2009-04-15 @ 15:53:09
Postat av: Tobbe

Jag kan faktiskt se dig i båda scenarior men jag tror du skulle trivas bäst själv i 1:an :)

2009-04-15 @ 19:04:49
URL: http://tobiasduvenas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0