OM

Min jobb-intervju.

Jag och F begav oss till trestad center och letade efter en skylt med företagets logo på. Vi hittade inte den någonstans. STRESS!

Klockan blev 14.30 (det var då vi skulle mötas, han sköt fram tiden en halvtimme ,puh!) och jag kände mig tvungen att ringa säljchefen.

-Ja, hejsan. Det är Ewa Häggroth här, jag har snurrat bort mig här på Stampvägen. Jag hittar ingen skylt, vart ligger det?

Han förklarade och jag tackade för mig. Fredrik släppte av mig och jag sprang omkring, in i ett stort hus, upp för alla trappor "FAAAAAAAAN, FEL, SATAN!!!!"
Jag sprang ner igen, vart är lokalen?!
In i en bilaffär, ställer mig och stirrar likt en galning som rymt från psyket. Killarna i bilhallen tittade på mig, jag grymtade till och sprang ut.
"HELVETTE, är jag så satans korkad att jag inte hittar? Hur fan det det här gå? Hur ska jag kunna ta jobbet, man måste kunna läsa en karta då"

Tillsist hittar jag lokalen.
3 trappor upp så ser jag skylten med deras logo. Det var ett hallelujah moment. Jag spang in, svettig och jävlig eftersom jag hade sprungit så mycket överallt.

Jag gjorde nog ett ganska stressat intryck. Jag kom på mig själv att jag "sprang" in i chefens kontor. Varför gjorde jag det? Jag var ju redan framme.

Jag "sprang" fram till honom med handen utsträck och sa kanske en ANINGEN för högt: "HEJ! EWA! Ursäkta att jag är lite sen, det var verkligen inte meningen, jag virrade bort mig totalt"
Han förstod eftersom det var ju faktiskt lite svårt att hitta lokalen.
Han tog min hand och granskade mig. "Slå dig ner" sa han och pekade med hela handen på en stol.

Vi pratade på i typ 40 min och det visade sig att säljchefen var en riktigt kul typ. Dom hade alldeles nyss varit med företaget till Spanien och festat. Han tog upp en sida i facebook och visade spektaklet!

-Nu är det ett par som ska till Tyskland, vi reser omkring och gör en massa roliga saker. Hela gänget ska i slutet av augusti till Göteborg och fira lite t.ex, sa han.

Men den kändes riktigt roligt och jag blev erbjuden jobbet, jag tackade ja och jag ska höra av mig till honom när jag fått ett utdrag från polisen hem till mig. Man får inte ha en prick i registret.
Sen är det bara att börja jobba!



Hard work,work,work

Kommentarer
Postat av: Boeg #2

Hallo Boeg:)

Vad är det för jobb du fått då?:)

2009-07-22 @ 19:37:09
Postat av: Karro

Hipp hipp hurra för dig!Vad glad jag blir.Gav Fredrik dig min lyckospark i baken? Kramar

2009-07-22 @ 20:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0