Sambos

Nu sitter jag här i köket. Alfons ligger under bordet och gnyr, han har säkert en mardröm. Fredrik ligger i soffan i vardagsrummet och spelar TV spel.

Jag är hemma. Lugnt och skönt i ett eget hem. Det enda som fattas är jobb men det har jag sökt och söker på. Man kan ju inte göra så mycket mer. Har ju bara varit här i 3 dagar....

Jag brukar göra det jag vill. Får jag en idé så ger jag mig fan på att göra det. Jag har varit och rest i världen, från Europa till USA, härdanefter ska jag bara resa på semster till kanske Thailand, Afrika m.m. Jag känner mig mätt på att resa runt just nu. Ha livet i en resväska.  Jag har i snart 2 år haft boende på olika ställen. Eller egentligen ÖVER 2 år. Jag har alltid flängt runt och runt. Kanske inte i världen men i olika hem.

Jag vet att jag är en förbannat rastlös människa. Direkt jag hamnar på ett ställe så börjar jag planera ut mitt "nästa" drag. Vad ska jag göra härnäst?

Nu sitter jag här i en lägenhet med Alfons och Fredrik och det är ju precis det här jag velat ha. Jag saknade det här när jag var ute och reste. FÖR FÖRSTA GÅNGEN PÅ JÄVLIGT LÄNGE KÄNNER JAG MIG HEMMA även fast jag bara bott här i 3 dagar. Det kan ju ändras! Men ändå!

Jag har gråtit nu på kvällarna. Jag har känt mig alldeles konstig. Jag är inte olycklig men det är något som känns...skumt.

Jag får börja på en ny kula. Jag kanske kan lämna mycket bakom mig och skapa ett eget liv på en ny plats.

Skumt.



Min sambo, Alfons

Kommentarer
Postat av: martina

hahahaha, lilla gubb alfons!

2009-07-07 @ 09:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0