Ett med naturen

Efter "drunknings incidenten" bestämde jag mig för att röjja upp i ena tvättstugan.
Jag plockar och plockar och lyfter på saker och ser något svart som rör sig. Är det ett löv? Jord?
Jag lyfter på skurhinken men saken smiter in . Mitt hjärta höll på att stanna, IGEN.

AAHHHH!! Skriker jag och springer ut. DET ÄR EN RÅTTA, RAT, AAH USCH; FREDRIK?!!?!

Fredrik går såklart bara in, rotar och lyfter på grejjer sedan börjar han skratta, IGEN.
Ewa det är en padda. Haha. En vårtig padda!

Haha, det var första gången jag sett en padda.
Vi badade paddan. Vi klappade paddan (med handskar) sedan släppte vi ut den i naturen. Fredrik gav den en puff i rumpan och vi stod som stolta föräldrar och tittade på den när den hoppade in i skogen.

Och det var inte den sista "ett med naturen" upplevelsen vi hade igår.
Vi har ett tran-par som brukar spatesera utanför våran gård.

Jag övertalade Fredrik att mata dom med bröd. Först pumpa-bröd, sedan med tonfisk och tillsist knäckebröd.
Den ena åt ut Fredriks hand. Det var fränt. Dom är ju ganska stora, och mycket vackra!
Jag filmade allt!

Imorse när vi steg upp så stod dom och väntade på oss.
Fredrik var snabb med att gå ut och ge dom bröd igen.
Till våra nya vänner. Tranorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0