Hallelujah!

Ikväll har jag talat med guds budbärare.

Detta par var ortodoxer och stentroende. Eller mannen var stentroende och hade läst bibeln minst 4 ggr.

De förklarade för oss hur prästerna (samt de treonde) var guds budbärare och vilka tester som prästerna utsätts för innan dom blir prästvigda.

Djävulen försöker nå in till deras innersa svageher. Det kan vara alkohol, kvinnor, bilar, motorcyklar ja det kan vara i princip vad som helst.
Sedan försöker djävulen driva prästerna till vansinne genom att knäcka dom genom deras svagheter.

Jag avundas dessa människor. Deras dinglade kors runt halsen, deras harmoni, deras lycka, deras tillfredställelse som dom känner. Dom är nöjda med livet. Dom är nöjda med gud.



Jag frågade honom varför det finns ondska i världen.
Svaret var enkelt: Jesus och gud kan inte finnas överallt och hjälpa alla ÄVEN fast han VILL DET. Han försöker och kämpar och gör allt för att djävulen inte ska lyckas förstöra människor.


Sedan frågade jag och krig. Är det rätt att kriga inom religion? Har inte alla rätt till att tro vad dom vill?
Svaret var: Människor måste be för att få Mohammed in i himmlen, så står det i Koranen.
Sedan fick jag inget mer svar. Jag antar att jag var ute på djupt vatten.

Han förklarde sedan hur gud och Jesus gör mirakel varje dag. Hur de botar sjukdomar och hjärndöda. Gud är bäst helt enkelt.

Han förklarde vilken synd det är att människor tar betalt för inträde till kyrkor. Det är så fel. Han förklarade även för mig hur kyrkor hjälper människor i nöd. Kyrkan har pengar som ska gå till att hjälpa de svaga. Kommer en svag människa in till kyrkan så ska dom få hjälp.

Jag satt och studerade honom länge. Hans harmoniska röst.
Fredrik höll på att somna och sa sedan till mig att han bara ville krypa ned hos Aydin och gosa. Lyssna till hans ljuva stämma och sagor.

Sjuk man den där Freddan.

Det är väldigt sällan man får en chans att verkligen diskutera bibeln och tro med någon som verkigen är troende, någon som har byggt upp HELA sitt liv. Någon som lär sina barn om bibeln.


Dom bjöd på godis!



Gina berättade för mig hur hennes 3 åriga dotter (Ester) ville leka med Ewa och Adam. Hon skrattade högt och förklarde för mig hur Ester hade trott att Fredrik hette Adam - precis som i bibeln.

Jag är verkligen faschinerad!


Kommentarer
Postat av: MARIAAA !!!

Låter som en diskussion för en nära släkting till mig.. hmm.. xD HaHAHA

2009-03-05 @ 11:35:50
URL: http://mariaedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0