Politik

Det är ju val här snart och jag och Fredrik debatterade med några gäster här.
Jag är inte allför insatt i politik men jag vet vad jag tycker är BRA och DÅLIGT.
Jag vet vad jag vill och jag vet vilka jag ska rösta på och varför och det tycker jag är ALLAS förbannade skyldighet att göra.  Det är verkligen chokerande hur få ungdomar som inte har någon ANING om någonting inom politiken. "Vad är en kommunist? ÖÖH, vadå? Typ, moderaterna suger men jag vet inte varför. Alla säger ju det. typ. Det är ju tråkigt."

Jag hade även en diskussion med en gäst här (en ungdom) för ett tag sen om politik. Han tyckte det är lite fränt att rösta på Sverigedemokraterna för att det är ju för mycket invandrare här i landet som staten inte har "råd" att ta hand om. Han visste ingenting annat om dom. Nada.

Tråkigt med politik eller ej, det är viktigt att man har en åsikt, annars kan man inte gnälla.

SÅ vet man ingenting nu så kanske det är dags att börja plugga lite? Det är din skyldighet.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0