Helgen

Då var helgen avverkad. Den var som sagt helt ok.

I fredags så hade vi myskväll här hemma, drack lite vin, käkade jättego mat, var ute och promenerade. Jag började må dåligt på kvällen så vi orkade inte åka till festivalen.

I lördags på förmiddagen så var vi på festivalen och strosade, det ÖSregnade så vi var där i bara någon timme.
Sedan åkte vi hem och duschade, gjorde oss iordning för att sen åka in till stan och käka. Vi käkade på en resturang som hette Italia och jag skulle aldrig rekomendera den till någon. Sedan gick vi bara omkring och strosade. Gick längs vattnet och mös på. Sedan åkte vi hem och i bussen blev vi trakasserade av ett par alkisar som hade roligt åt att vi kom från "KIRUNA AV ALLA STÄLLEN HÖHÖ!"

Idag har vi varit och promenrat och imorse var vi på konstutsällning inne i stan. Det var musikaliskt tema. Mycket intressant. När vi gick ut från konst-huset så stod det vakter omkring oss. Jag sa att jag tyckte att det var löjligt att dom hade så många vakter för lite konst. Jag menar, vem springer in och snor en tavla eller två mitt i stan. Eller ja, vem vet?
Det visade sig att det var filminspelning runt hörnet. haha!

Nu sitter vi här i soffan, ska kika en gammal Beck film.
Alldeles nyss har jag målat en tavla som är ca 60cmx70cm. Blev faktiskt nöjd. Har börjat måla mycket ansikten nu. Jag försöker bättra på mina skills när det gäller skuggor i ansikten i akryl osv.

Ibland när jag får idé-torka och inte vet vad jag ska måla så brukar jag slå upp lite ordspråk eller bra meningar och måla en tavla av det. Alltså, bilden jag får upp i mitt huvud när jag läser texten. Vad tycks? 



POSE!



Min senaste tavla. 

If you leave me can I come too?

Kommentarer
Postat av: martina

super tjusig bild :)

2009-07-20 @ 08:37:54
Postat av: adam

Va fin den var!

2009-07-20 @ 12:29:19
URL: http://adamedefall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0