En man

Nåå, nu vare ju såhär:

Jag träffade en man som bodde ute i Loutkkatjokki, nära älven. Han hade bott där så många år, så många år.

Han slet för att överleva.
Han hämtade vatten från älven. Han badade även fast isen just släppt.
 
Han skrubbade sin hud med björknäver så han luktade skog.


Nåå, han fiskade sin egen mat också. Han hade aldrig använt kniv eller gaffel. Han rensade fisken med tänderna och han hade långa naglar så att han kunde skära i vad som helst.


Mannen jagade också. Han gillrade fällor. Han dödade björnarna med sina knytnävar.
Han var älgarnas största skräck.



Han hade ingen telefon, ville han prata med någon så gick han upp till Houjtalajokki berget och skrek.
 
Ekot var hans enda vän.





Kommentarer
Postat av: Karro o Kent

jag har som sett han,det var nog i urskogen kring paalovaara. Tur att han inte kikade in genom bastufönstret när vi badade, då hade man nog skitit på sig.

2009-03-07 @ 23:52:55
Postat av: Fredrik

Ja usch fy fan vilken best!!! Brrr jag far rysningar:S

2009-03-08 @ 02:55:29
Postat av: Kent

Jag undrar ... har han ingen skäggväxt eller rakar han sig med naglarna:)

2009-03-08 @ 15:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0