Framtidsplaner?

Jag läser en alldeles för hemsk bok nu alltså. "Snälla pappa nej" får mig att må dåligt. Riktigt dåligt. Den är så fruktansvärt vidirg att läsa men ändå så måste man läsa. Barn råkar faktiskt ut för det här, mer än vad man tror.
Nu bor det en gäst med oss som jobbar på ett behandlingshem. Hon tar hand om barn till missbrukare och undervisar dom.
Det är barn som kommer fram till henne och berättar om hur dom blir våldtagna och "sålda" till fyllegubbar av sina föräldrar. Både killar och tjejer.



När hon berättar allt detta så börjar man inse hur bra man ändå har/haft det. Tänk att så många barn råkar ut för det här.

Jag har funderat lite på vad jag ska göra i framtiden. Jag har faktiskt inte haft en aning. Kanske försöka komma in på handels högskola? Läsa nått i den rikningen men det har ändå inte kännts riktigt rätt. Ska jag börja plugga vill jag iaf ha en SUSNING om vad jag vill gå för annars lär dom 3 eller 4 åren bli riktigt jobbiga.

Fredrik funderar på att bli brandman, så han ska försöka komma in på en skola. Men jag då?
Jag vet iaf att jag vill bo med Alfons och Freddan. Jag vill kunna åka iväg och resa också. Iaf en vecka hit och dit.

Men en sak jag iaf kommit fram till är att jag vill ta fosterbarn. Har kontaktat en "fosterbarn förening" och kollat vad kraven är. Du kan visst vara 20, du ska vara ostraffad och ses giltig som forsterförälder. Det här är verkligen någonting jag vill göra känner jag. Iaf för ett tag. Kanske bara någon vecka, att jag mer blir som en semester för ett barn. Någon person som dom kan känna sig trygga hos.

Så fort mitt liv börjar rulla på med jobb och bostad så ska jag ansöka. Fredrik är lite tveksam ännu men jag hoppas det går bra. Han brukar inte kunna planera så långt, eller ens kunna föreställa sig nått. Sedan lovar han inget, nånsin.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Man blir glad av att läsa att det finns människor som du, som tänker på andra och som vill vara en trygghet för barn som behöver det. Det behövs!

2009-03-20 @ 10:13:05
URL: http://sandramadelenejohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0